Regime Sharon (was: het wordt tijd voor een ultimatum aan Israel)

Sat Aug 11 19:51:59 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Louis S. Madarasz" <madarasz at XS4ALL.NL>:
>Het wordt tijd voor een ultimatum aan Israel.

 Zal dat niet averechts werken ?

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>:
>Niets onder druk zetten, dat werkt nooit. Speciaal niet tegen Israeliers
>(die worden alleen maar sterker en meedogenlozer onder druk).

 Sharon lijkt mij een bijzonder gestoord man, dergelijke typen wijken voor
 niets en niemand. Zijn politiek heeft tot doel de gematigde krachten in
 zijn land de mond te snoeren door confrontaties met de Palestijnen uit
 te lokken. Een bomaanslag door een Palestijn komt hem daarbij prima uit.

 Met een boycot van Israel speel je deze gek alleen maar in de kaart en
 draai je van wat er over is van de vredesbeweging definitief de nek om.
 Zolang het Westen weigert om Israel militair aan de pakken (hetgeen wel
 zo fatsoenlijk zou zijn), ben je aangewezen op de gematigde krachten
 in dat land. Die moeten dus ondersteund worden.

 Daarnaast gaat het niet goed in eigen land. Zo beweerde het jeudgdjour-
 naal van de week dat de westoever deel van Israel is en kraamt de Tele-
 graaf de meest leugenachtige taal uit. Dat is iets dat je wel in eigen
 hand hebt.

 En wat te zeggen van de toespraak van de Nederlandse ambassadeur bij de
 begrafenis van de omgekomen 'Nederlanders' (kom nou) ? Zoiets is in hoge
 mate ongepast. Met een dergelijk onnozel gebaar wordt steun betuigd aan
 het regime Sharon.