Referendum: Alle wetenschappelijke publicaties

Sun Apr 29 09:59:37 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> schreef,
>Deze uitworp kan mogelijk wat kort door de bocht gaan omdat je hebt gezocht
>in een natuurwetenschappelijke databank (SCI) in plaats van de meer voor de
>hand liggende SSCI, Social Science Citation Index, van dezelfde firma ISI
>trouwens. Verder zijn er wat dissertaties verschenen in Nederland. Er is dus
>veel meer literatuur.

 Je hebt gelijk. Ik heb nog eens gezocht, nu in alle diensten van ISI
 tegelijk. Helaas vond ik niet meer Nederlandse resultaten dan die welke
 ik reeds gaf.

 In Nederland hebben we trouwens ook nog de PiCarta Catalogus (2303 hits).
 Dit is de beste bron van informatie in Nederland, deze dienst is gekoppeld
 aan maar liefst ~400 bibliotheken:
    http://picarta.pica.nl/LNG=NE/
 Wie daar geen toegang toe heeft (altijd vanuit de openbare bibliotheek of
 universiteit) kan gebruik maken van de Pica Catalogus (1539 hits) en de
 Koninklijke bibliotheek (44 hits):
    http://www.pica.nl/cgi-bin/nph-wwwp3?DB=BES3.SYS2
    http://webopc.konbib.nl/cgi-bin/nph-wwwp3?DB=BES1.SYS8

 De Science Citation Index geeft 'slechts' 522 publicaties (voor alle
 landen). Dus laten we het er maar op houden dat er wereldwijd minstens
 2300 publicaties over het referendum zijn.

 Je zou haast zeggen: daar moet toch iets voor ons bijzitten...