Continu referenderen

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Apr 27 12:14:03 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dr. Marc-Alexander Fluks" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Ik poogde gisteren en alternatief te scheppen voor het correctieve
>  referendum en Herman Beun <herman.beun at yucom.be> reageerde met:
>
>  Probleem is dat je iets moet bedenken dat zowel 1) inhoudelijk iets ver-
>  andert als 2) past in het vastgeroeste systeem dat wij nu eenmaal hebben.

Simpel, stel de burger weer centraal.
Stel de communicatie met hen weer centraal.
Stel de samenwerking met hen weer centraal.
Stel het beleid *met* hen weer centraal.
Stel de discussie weer centraal en laat de politiek daaraan ook
deelnemen.

Niet noodzakelijker wijs in de opgesomde volgorde.
Kortom, laat de burger participeren en stel hem/haar daartoe ook
instaat.

Henk Elegeert