Borst

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Mon Apr 23 20:43:08 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Ramon Barends (D66)" schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het gaat niet om de tekst op zich.
>
> * Het moment - goede vrijdag
> * De tekst zelf
> * Net euthanasiewet aangenomen dat nog naklinkt in christelijk Nederland
>
> De combinatie van alles was niet handig.

Niet juist, het ging om een interview met de NRC wat op zaterdaqg
gepubliceerd is. Voor wat betreft het moment is je uitspraak dus al niet
correct. Voor wat betreft de tekst, wanneer iemand een tekst uitspreekt en
daar persoonlijk geen associaties bij heeft kun je dat hem of haar
moeilijk kwalijk nemen. De conclusie daaruit trekken dat het niet handig
was kan dus ook niet. Het gesprek met Borst was uiteraard zo geregeld
juist vanwege het net aannemen van de euthanasiewet, moet Borst dan liegen
wanneer haar een directe vraag gesteld wordt, of ontwijkend antwoorden?
Liever een eerlijk en oprecht antwoord, wat mij betreft en wanneer een
kleine minderheid daardoor gekwetst wordt dan maken de excuses van Borst
het voor die groep meer dan evenredig goed. Voor het parlement had ze die
excuses niet hoeven maken.

Marc-Jan Ahne