citaatrecht afgeschaft

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Apr 13 17:59:09 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jos Horikx wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Deze conclusie, bebaseerd op het citaat erboven *is* niet te kort
> door de bocht naar mijn mening...

Maar, het kan toch niet zo zijn dat men maar te kust en te keur overal
authenticatie via je elektronische identiteitskaart gaat eisen als je
het internet op gaat, toch?
Dan blijft er van het surfen niet veel meer over.....
En van anoniem surfen en privacy al helemaal niet.

> "...geven ... (persoons) gegevens door zonder dat daar enig zicht op is"
>
> Is dat op zich al niet tegen de wet? Er is toch een wet bescherming
> persoonsgegevens?

Nog niet zo lang. En het is niet duidelijk of gemeenten die wet ook
strikt toepassen.
Tot voor kort was een en ander niet echt geregeld, heb ik begrepen.

> Moet ik er maar van tevoren van uitgaan dat de
> overheid zelf zich niet aan de wet houdt?

Vraag je gemeente is aan wie zij de gegevens allemaal hebben verstrekt
en wat er vervolgens mee gedaan is.
En of de gemeente ook zicht heeft hoe de gegevens verwerkt worden.

Henk Elegeert