citaatrecht afgeschaft

Jos Horikx josh at BART.NL
Fri Apr 13 02:41:29 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 18:21 12-4-01 +0200, News system wrote o.a.:

>Dag jongens en meisjes in Den Haag, veel plezier op het pluche. Als je
>het niet erg vind, stappen ik uit deze zinkende boot - de meer betrokkenen
>onder ons komen jullie wel tegen bij een fatsoenlijke partij.

De stemming zit er goed in...

Dan kan ik er nog wel een schepje bovenop doen:

http://www.security.nl/content.php3?page=reactie&id=1905

"Een commissie onder leiding van hoogleraar Snellen adviseert
vandaag minister van Boxtel over een digitale kluis voor persoons-
gegevens, bericht de Volkskrant.

 De burger krijgt daarvoor een persoonlijke pagina op de website
van zijn of haar gemeente en kan hier aangeven welke gegevens
er voor wie toegankelijk moeten zijn. Authenticatie op deze pagina
zou moeten gebeuren via een electronische identiteitskaart met
biometrische gegevens zoals de vingerafdruk. De commissie
verwacht dat er circa 10 jaar nodig is om een dergelijk systeem
in te voeren. Een redelijke termijn gezien het feit dat het op dit
moment security- en privacytechnisch volstrekt onaanvaardbaar
zou zijn een dergelijk systeem in te voeren. "

Dit betekent de facto de invoering van de identificatieplicht.

Met vriendelijke groet,

JH