Marktwerking?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Apr 12 22:08:15 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geachte liberalen,

De huidige MKZ-crisis toont maar weer aan dat het begrip 'marktwerking'
eigenlijk de sluier over het rovers-kapitalisme is. Is dat nu de bedoeling
der neoliberalen: privatiseren van de winsten en nationaliseren dan wel
collectiviseren van de verliezen of risico's?

Bah! Laten we nu eens een heldere lijn trekken tussen privaat en collectief.
Waarom moet ik meebetalen aan agrarisch schorriemorrie dat beesten houdt op
een manier waar ik tegen ben? Waarom beperkt Nederland de agrarische
productie niet tot de eigen behoeften, zoals Engeland en Duitsland? Waarom
dwingt Brinkhorst dat niet af (terwijl hij het in principe ook eens is met
kleinschalige productie op maat)?

Waarom militarisering (via politie en militairen die afzetten e.d.) dulden?
Heeft die beroemde marktwerking (afgedekt door belastingbetalers dus) dan
echt zulk een dictatuur nodig? Is dat sociaal-liberaal?

Nogmaals mijn minachting.

Henk Vreekamp, Utrecht