Europa en het afslachten

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Apr 6 13:28:27 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Mellonius, G.A." schreef:

> Hein van Meeteren:

> Hier ben ik het helemaal mee eens.

Het is het enige stukje uit de bijdrage van Hein waar ik het niet 100%
mee oneens ben.

Het lijkt me discutabel dat onbeperkte marktwerking MKZ als 'resultaat'
heeft. In Noord-Amerika gebeurt dit immers over een nog veel groter
gebied, en daar is al meer dan 70 jaar geen MKZ-uitbraak geweest.

Maar in het kader van het dierenwelzijn zou ik het wel goed vinden als
veetransporten over lange afstand heel zwaar zouden worden belast of
zelfs helemaal verboden.

Maar het hersluiten van de Europese binnengrenzen (niet alleen voor
goederen, Hein suggereert zelfs dat dat ook voor personen moet gebeuren)
is natuurlijk een veel te extreme maatrgel. "Het kind met het badwater
weggooien", noemt men zoiets.

Mark Koek