MKZ crisis Was Re:

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Apr 2 00:25:33 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

raimond de tempe wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> ik vind het weerzinwekkend dat men zo met diren omgaat: ruimen en
> brandstapels. De gelijkenis is mij onverdraaglijk te groot. Mensen
> die dit werk kunnen uitvoeren, hebben kennelijk in hen iets, waarmee
> ze een knop omzetten. Het is nog veel dichterbij dan op de rode
> atoomknop drukken, want dan sta je verder van je slachtoffers af.
> Warmbloedige dieren hebben net als mensen een persoonlijkheid, al is
> die minder geverseerd dan de onze. Dat je een dier dat een gevaar
> voor zijn omgeving vormt, mag doden, in het algemeen dan, staat voor
> [...]

Je bent vast een vegetariër.
Ik was hier al tot die conclusie, jij bent wat later met je erkenning
zie ik.

> [..] (Het moge duidelijk zijn dat ik vegetariër ben, en
> dat al heel wat jaren.)

Het is nu duidelijk, maar wat draagt het bij aan de oplossing van de MKZ
crisis?

Het probleem is niet de mensen die in staat zijn tot het omzetten van de
rode knop, maar de verspreiding van het MKZ virus. Diezelfde mensen
staan ook al jaren lang in de vleesindustrie te werken en dus kan dat
het probleem niet zijn.

Het gaat er hier om hoe je het virus isoleert van andere mogelijke
targets van het virus en hoe je verdere spreiding voorkomt.
Ik heb begrepen dat een eventuele inenting niet betekent dat diezelfde
dieren niet alsnog (mee) het virus kunnen verspreiden.

Henk Elegeert