Fw: Verklaring Maxima

Sun Apr 1 12:05:55 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 10:17 31-03-2001, P.F.G. Bos wrote:
>JE LIJDT OOK AL AAN DIE ENGE ZIEKTE `HOLLANDITIS`

Wilt u niet zo schreeuwen. We zijn hier niet doof.

>Goed is het nooit en we blijven zoeken tot achter de komma, want dan
>hebben we iets te zeggen, maar dat schijnt bij `ONZE PARTIJ` te horen!! We
>vinden wel weer wat om negatief in het nieuws te komen.

Ik heb geen idee waar dit allemaal over gaat.
Is D66 negatief in het nieuws wegens de verloving?

>Ik hoor geen woord over de zichtbare emoties van Willem Alexander en Maxima.

Die zijn staatsrechtelijk noch politiek gezien van belang.
Ze zijn hoogstens van belang voor leden van Oranje-verenigingen,
of de lezers van de roddelpers.

>Kun je je invoelen hoe het voelt als jouw ouders niet op je trouwerij
>aanwezig mogen zijn.

Jazeker. Deze zaak bewijst eens te meer wat voor krankzinnig
systeem erfopvolging is voor het kiezen van een staatshoofd.
Ook laat het zien dat WA zwakke knietjes heeft. Als hij een
macho was geweest, was hij pal blijven staan voor zijn
aanstaande schoonfamilie - inclusief schoonvader die nog
steeds geen spijt heeft over zijn periode als junta-lid -
en had hij zijn troonaanspraken opgegeven door zonder
toestemming te trouwen met zijn geliefde. In dat geval was
zjn huwelijk een prive-kwestie geweest en had schoonvader
er gewoon bij kunnen zijn.
Nu heeft hij de gevoelens van zijn schoonfamilie opgeofferd
aan zijn ambitie.

>Heb je daar een schoon geweten over ????????? Ben je daar tevreden over
>dat WE dat weer voor elkaar gekregen hebben ???

Wie bedoelt u toch met 'WE'?

Hoe vindt u het eigenlijk, meneer Bos, dat premier Kok
namens ons allen heeft gezegd dat meneer Zorreguieta -
die aantoonbaar liegt over zijn periode als lid van een
buitengewoon wreed regime - gewoon welkom is in ons land?

Kunt u zich voorstellen hoe dat voelt voor Argentijnse
ballingen in Nederland?

>Gelukkig hebben we ook nog een paar mensen zoals Laurens Jan Brinkhorst,
>die praat niet veel over komma`s, maar doet eindelijk is wat en laat aan
>de burgers zien dat we ook nog een paar goede bestuurders hebben !!!
>Hadden we in de fractie ook meer meer van zulke mensen.

Wat vindt u er eigenlijk van dat Brinkhorst, als lid van de
regering, politiek verantwoordelijk is voor zijn dochter nu
zij lid is van het Koninklijk Huis?

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl