TT: Meerderheid Nederlanders tegen euro

Mark Koek mark at KOEK.NET
Wed Sep 27 14:49:32 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman Beun schreef o.m.:

> Iets meer dan de helft van de
> vandaag Nederlanders zou t e g e n de
> invoering van de Euro stemmen als hun die
> mogelijkheid werd geboden.Dat blijkt
> uit een 2Vandaag/NIPO-enquete.
[...]
> Tweederde van de ondervraagden
> (63 procent) verwacht dat het leven na
> de invoering van de munt,in januari
> 2002,duurder zal worden.

Goh, dus 2Vandaag en 't NIPO hebben ook nog niet door dat de euro al is
ingevoerd.

Nogmaals: over ruim een jaar worden alleen de muntstukken en
bankbiljetten vervangen. De euro is er al, we betalen alleen nog met
munten van 45 cent ("1 gulden") en biljetten van E 11,34 ("25 gulden"),
e.d.

Dit soort berichten doet mij altijd twijfelen aan de 'veiligheid' van
referenda: als journalisten consequent onzorgvuldig zijn (zoals maar al
te vaak gebeurt, men praat elkander na of schrijft zelfs gewoon over)
kunnen zij de publieke opinie (tijdelijk) de raarste kanten opsturen.

Groeten,

Mark Koek