mainport of brainport

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Wed Sep 6 15:03:48 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: Mark Koek <mark at koek.net>

>markt...
>
>De spijker op z'n kop, wat mij betreft.
>
>Waarom zou de staat bedrijven moeten compenseren voor een stijging in
>hun inkoopprijs? Als diesel te duur wordt, dan moeten ze maar wat anders
>verzinnen, of hun verkoopprijzen verhogen.Als men de belastingheffing op
>diesel onredelijk hoog vindt (d.i. niet
>in verhouding tot de lasten die dieselgebruik de samenleving oplevert)
>dan moet men die verlagen -- maar dan niet alleen voor
>transportbedrijven, maar voor iedereen. Waarom moet een transportbedrijf
> [...]

Remko: ik schreef ook:
dat in Europa ongelijke belastingheffingen/lasten bestaan voor dezelfde
sectoren, en werkgevers dienen natuurlijk een breder maatschappelijk belang
dan individuen, en ik schreef ook dat in contracten vaak veranderende
omstandigheden niet zijn opgenomen (misschien is het iets om Europees dit
een verplichtend onderdeel van contracten te laten zijn??), dat er maw wel
omstandigheden zijn die het redelijk maken om tot compensatie over te
gaan... maar andere oplossingen zouden nu echter eerder voor de hand liggen
(zie boven, of europees gelijktrekken van prijzen en dergelijke)... je moet
ook niet blind zijn voor het de maatschappelijke ellende die gecreeerd wordt
door faillisementen, en zoals ook eerder vermeld, wordt gerekend met 5cent
dieselprijsstijging 1% kostenstijging waar een truck al snel 1:3 verbruikt
en minimaal 400 km per dag moet afleggen om rendabel te zijn in bepaalde
sectoren.... bv...
dan is een prijsstijging van 6 cent al snel heel veel, als je geen
prijsclausule in een langlopend contract hebt opgenomen...

http://profiles.msn.com.