Fwd: In het verlengde van rechtstreekse verkiezing gouverneur, ook rechtsreekse verkiezing ministers én koning?

Ramon Barends r_barends at HOTMAIL.COM
Wed Sep 20 16:18:45 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

VU/ID21 ziet in voorstel CVP een eerste stap tot het kiezen van de Koning.
Of: de Republiek Vlaanderen. Onderaan mijn mening.
>Volksunie - E-post Nieuwsbrief
>
>Datum: 20/09/2000
>____________________________________
>
>In het verlengde van rechtstreekse verkiezing gouverneur, ook rechtsreekse
>verkiezing ministers én koning?
>
>Door: Frieda Brepoels
>
>Naam/functie: Voorzitter VU&ID-kamerfractie
>

>CVP-voorzitter Stefaan De Clerck wil het democratisch gehalte van de
>provincie verhogen door een pleidooi te houden voor de rechtstreekse
>verkiezing van de gouverneur om de zes jaar. Hij vindt het niet langer
>verdedigbaar dat de Koning, zonder enige inspraak van de bevolking,
> [...]

Mijn mening zoals beloofd:

Kiezen van de gouveneur (of de CdK naar situatie NL): ja
Kiezen van de Koning: nee
Republiek Vlaanderen: nee
Republiek of Monarchie: ik kies voor de monarchie

Vriendelijke groet,
Ramon Barends, Nijmegen

"De dag is een kado, daarom is vandaag ook in het Engels present."
www.innerned.nl

Check ook:
D66: http://www.d66.nl
JD Nederland: http://welcome.to/jongedemocraten