Leden van de Staten-Generaal...

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Wed Sep 20 08:59:39 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Ramon,
>
>Is dat jouw alternatieve Troonrede?
>
>Wij, Beatrix en Tjerk Jouwstra, kunnen ons daar in vinden!!! Saluut !

Wij, Chido Houbraken, niet.
Jezus, Ramon: wat ben je toch een [peep].
Is het nu echt nodig om de troonrede naar ik weet niet hoeveel mensen over
het net te pompen? Een #%§& linkje is meer dan voldoende
(http://www.sdu.nl/prinsjesdag/troonrede/index.html). We zijn niet
achterlijk, met z'n allen, en downloaden of uitprinten lukt ons (althans bij
D66) ook nog wel.
En, Ramon, als je dit dan niet kunt laten: lever een echte bijdrage! En dan
niet: 'wat vinden jullie er van' of 'ik ben het hier mee eens; jullie ook?',
maar een inhoudelijke, desnoods foute, bijdrage.

Bijvoorbeeld:

Net in de trein de Metro gelezen en die stond, als nieuws rondom de
troonrede, werkelijk bol van de negative reacties van wetenschappers,
pressiegroepen, maatschappelijke stromingen enz. Allemaal in de sfeer van:
'er is geen beleid meer' en 'het gaat goed met het land, maar niet met ons en
daar moet de overheid iets aan doen'. Het was alsof ze allemaal hetzelfde
public affairs/relations bureau hadden ingehuurd. Ik noem er even wat: CNV,
Kunstenaars, IMF, Boerderij, AOb, FNV, Nederlandse Woonbond, LTO, koepel voor
beroepsorganisaties in de zorg AVVV, Natuur en Milieu, Humanistisch Verbond
en de Vereniging voor Rechtshulp.

En dan die oud-topambtenaar, een zekere S. van Wijnbergen, die stelt dat
Paars in het geheel is gestopt met regeren: 'wat er in het regeeraccord
staat, is verwezenlijkt. Grootste probleem is dat ze nog twee jaar door
moeten en geen idee hebben wat ze met die extramiljarden voor onderwijs en
zorg moeten doen [...] het is schuren in de marge'.
Het klinkt allemaal als gelul in de marge. Er komt meer geld voor onderwijs
en zorg en nog is het niet goed. Nee d'r motten meteen grootse plannen
gemaakt worden. Niets aflossen van die staatsschuld, maar lekker meer
overhead produceren, zodat onze kinders zometeen echt met een groot probleem
zitten. Maar ja, dan is meneer Van Wijnbergen al dood, dus dat interesseert
hem niet.
Daarnaast weet ik nog wel een paar dingen uit het regeeraccord die nog niet
verwezenlijkt zijn. Maar ja, da's geen economie, dus dat past niet in de
geloofsbelevenis van de econo-facisten in dit land.

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl
035-6292040

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.