Gedoogbeleid

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Tue Sep 19 11:55:30 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Boris van der Ham schreef:

(.....)

> Duidelijkheid, naleving van democratisch genomen besluiten en het maken van
> besluitvorming die aansluit op de praktijk  lijkt me zeer D66.

Met de eerste twee punten ben ik het volledig eens. Al zie ik ook op
gemeentelijk niveau dat het soms knap lastig is. Bij het laatste punt
heb ik wat vraagtekens. Zou het zo kunnen zijn dat politieke
besluitvorming, uitmondend in wetgeving ook normatief moet durven zijn?
Democratisch besluiten dat je bepaalde dingen niet toe wil laten ook al
is het misschien wel praktijk.
Overigens was het artikel gisteren in het NRC voor mij een echte
opsteker.
Heel goed dat politici die inhoudelijk over van alles van mening
verschillen het wel eens kunnen worden over een van de basisregels
waaraan politieke besluitvorming moet voldoen.

> Met vriendelijke groet,

Cathja Maas