Oostenrijk en het Rapport der wijzen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Sep 13 23:59:50 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Chido,

Als anti-anti-se weet ik niet uit het blote hoofd de cijfers van de
handelsbalans USA-Israel versus USA-Oostenrijk.

Je redeneerwijze vervalst zichzelf. Alles economisch te verklaren lijkt me
zinloos - waarom hebben de USA anders jarenlang China op de verboden lijst
gezet terwijl de kansen daar groot zouden zijn? Kun je Clintons bemoeienis
met het Midden-Oosten ook zo eenduidig, deterministisch verklaren en moreel
in twijfel trekken of juist prijzen?

Nog duidelijker? Zoals je weet tellen de VS ook miljoenen etnische
'Midden-Europeanen' en 'Ieren' die weer anti-Israel (of anti-se) en
anti-neger zouden zijn, en negers zouden weer anti-se zijn. Alles relatief
dan.  Daarop speculeren zou analoog aan jouw wijze van redeneren dus ook
leuk kunnen zijn voor politici die kiezers trekken. Ik vind je argument dus
een beetje erg stereotiep. Sorry.

Henk Vreekamp, Utrecht

-----------------------------

t 08:59 13-09-00 DST, you wrote:
> [...]
>niet verstandig is de houding t.o.v. Oostenrijk te wijzigen. (Daarnaast is
>Arnold een uitgesproken republikein en trekt dus de verkeerde kiezers aan).
>Nog even over die handelsgeest. Wat zou voor de VS interessanter zijn:
>Oostenrijk of Israel?
>
>Met vriendelijke groet,
>
>Chido Houbraken
>C.Houbraken at Hilversum.nl
>035-6292040
>
>Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
>Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66