mainport of brainport

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Wed Sep 6 12:46:01 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op zichzelf is een compensatie wel redelijk. Maar onder voorwaarden
natuurlijk, die voorwaarden geven geen aanleiding daartoe nu lijkt me
inderdaad, aangezien de hele concurrentie last heeft van hoge dieselprijzen.
Je moet wel bedenken dat contracten vaak voor langere termijn zijn
afgesproken tegen vaste prijzen. Als nu de diesel 5 sent stijgt wordt er wel
berekend dat de kosten met 1% stijgen in transport.
Dus om allert te zijn is wel redelijk. Maar als je europees breed niet zou
komen tot steun, zien klanten ook wel dat een nieuw contract biji een ander
geen verbetering zal zijn, en de bereidheid om tot nieuwe prijzen te komen
is aanwezig. Daarnaast hhebben veel bedrijven ook nog eens prijsclausules in
de contracten, die zullen nu dus valse steun/lees: subsidie krijgen. Het
probleem is echter dat die Fransen extra problemen hebben (35-urige werkweek
en dat soort spul) die ze nu op een ander terrein oplossen waardoor je
vervalste concurrentie krijgt, en de rest van Europa  min of meer gedwongen
is mee te doen...
Het is altijd zo verbazend dat de markt maar roept: markt, markt, markt...
tot de markt effe tegen zit... dan roepen ze weer om moedertje staat...

http://profiles.msn.com.