EZ persbericht (spamming)

Gerrit van Malkenhorst g.vanmalkenhorst at DDSGOUDA.NL
Mon Oct 30 20:16:48 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bert en anderen,

Ik had in mijn reactie spam niet direct in relatie gebracht met de
privacy-problematiek.
Ik vind die problematiek wel van een wat andere orde dan de spam alleen.
Er zouden inderdaad op termijn mogelijkheden moeten komen om als burger je
privacy te beschermen. Dan gaat het niet om Internet alleen, maar om alle
middelen die ter beschikking staan met I(C)T. Ik denk alleen dat regelgeving
in dat kader het sluitstuk moet zijn van een lang (internationaal)
maatschappelijk proces, en dat we daar nog lang niet aan toe zijn.

Verder nog:

> Wat mij met name stoort is dat Jorritsma als een olifant door de
> porseleinkast dendert daar waar diverse (internet) organisaties in hun
> strijdt tegen spam handelwijzen voorstelt aan haar internetgebruikers,
> en een zogenaamde zelfreguleringsvoorstel daar dwars tegen ingaat.
> en C: Waarom zouden wij (kabinet en DMSA) ons iets gelegen moeten laten
> liggen aan internationale (door partijen geformuleerde) internet
> regels/codes?

Je hebt gelijk hoor! Waarom zouden we ons iets gelegen laten liggen aan
internationale ontwikkelingen? De Nederlandse overheid weet wat het beste
voor ons is. Laten we al het Internet-verkeer wat de grens overkomt filteren
om onze Nederlandse burgers te beschermen tegen de boze buitenwereld.
Volgens mij doen ze dat in China ook.

> verder "Jorritsma voegt toe dat 'commerciële reclame in het algemeen een
> stuwende rol speelt bij de ontwikkeling van internet en dat de
> mogelijkheden hiervoor in principe niet beperkt moeten worden'."

Helemaal mee eens

> Bert (als je meeleest) please, vertel haar dat, IK het ben die
> aangesloten op het internet daarvoor moet betalen.
> Dat IK het ben die steeds maar moet wachten tot de reclames bij mij op
> het scherm staan.
> Dat IK dat betaal en het allemaal van mijn (kostbare) tijd afgaat.
> Dat hun E-mails op o.a. mijn kosten worden verzonden.
> Dat alle (vaak zinloze en/of nodeloze) reacties ook weer van mijn tijd
> afgaan.

Tsjonge jonge Henk, wat kun jij overdrijven ! :)

> PS. Zit Jorritsma (ook) niet bij EZ?

Ik ben blij dat er binnen de overheid nog zoiets als een EZ is, die een
beetje tegenwicht vormt tegen al die regulerende plannetjes van
'beleidsmakers' op andere ministeries.

mvrgr,
Gerrit van Malkenhorst

PS: Gaat D66 nog instemmen met het CDA-idee van een parlementaire enquete
naar het functioneren van de gezondheidszorg? Lijkt me een prima idee!