EZ persbericht (spamming)

Gerrit van Malkenhorst g.vanmalkenhorst at DDSGOUDA.NL
Sat Oct 28 14:20:35 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bert,

Waar zijn jullie nou helemaal mee bezig in de kamer! Zijn er geen
belangrijker dingen om je op te storten. Laat de oplossing van dit probleem
lekker aan de Internet gemeenschap over. De oplossing moet toch immers komen
vanuit de techniek, en niet vanuit de wetgeving. Vanuit de providers uit
is/wordt er bijv. al het nodige aan gedaan om het verzenden van spam te
bemoeilijken. Trouwens, hoe groot is het 'probleem' nou helemaal.
Jullie leiden aan een constante overschatting van wat je met wetgeving kunt
bereiken. Bij het bestuursrechtelijk ingestelde D66 is dat nog erger dan bij
de andere partijen! Zo hoorde ik vanochtend op de radio ook weer allerlei
ideetjes van VWS/Borst voor wettelijke regelingen om het gedrag van burgers
te sturen. Houdt daar toch eens mee op!

mvrgr,
Gerrit van Malkenhorst
(werkzaam bij Min EZ, en daarom waarschijnlijk geindoctrineerd!)

PS: Je kunt een voorbeeld nemen aan Weijers: die schaftte o.m. de
vestigingseisen voor kappers af, omdat hij van mening was dat je van een
keer fout geknipt worden niet dood gaat en je de volgende keer wel uitkijkt
door wie je je laat knippen.