Kabinetsstandpunt op het advies van de Commisssie: Grondrechten inhet digitale tijdperk

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Oct 26 17:11:55 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jos Horikx wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> At 16:33 24-10-00 +0200, Henk Elegeert wrote o.a.:
>
> [ over de (on) mogelijkheid om direct door te linken naar
>    overheidsstukken ]

> Ik vraag me af *waarom*  kennelijk het surfgedrag wordt
> geregistreerd.

Het is voor mij nog onduidelijk of het hier het 'regiseren van
surfgedrag' betreft of 'het zeker stellen van de verbinding', die niet
onnodig lang capaciteit bezet houdt.

> [...]
> daar de hand mee wordt gelicht, ook door overheidssites)
> zie o.a.:
>
> http://www.techserver.com/noframes/story/0,2294,500271198-500422661-50263213
> 6-0,00.html
>
> Bovendien verbaas ik me over de krakkemikkerigheid van
> die site www.overheid.nl/op : De stukken staan niet in Ascii-
> formaat, zodat op de gebruikelijke weg via het www niets
> te vinden is, en als men via hun eigen zoekmachine een link
> heeft en die door wil geven aan een ander (ipv het hele pdf-
> stuk door te geven, of een gedeelte daaruit) dan werkt het

Mijn adobe acrobat staat toe om (gedeelten van) text in ascii te
kopieeren. :-)

> ... zij het enigzins chagerijnige groet,

Oeps..., ja... het kan nu twee kanten op. ;-)

Met vriendelijke groet,
Henk Elegeert