Kabinetsstandpunt op het advies van de Commisssie: Grondrechten in het digitale tijdperk

Jos Horikx josh at BART.NL
Thu Oct 26 15:24:30 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:33 24-10-00 +0200, Henk Elegeert wrote o.a.:

[ over de (on) mogelijkheid om direct door te linken naar
   overheidsstukken ]

>op en daar was ik al bang voor.
>Dit is niet zo handig.
>Daar moet de overheid nog wat op verzinnen.

Ik vraag me af *waarom*  kennelijk het surfgedrag wordt
geregistreerd. In de VS is zoiets wettelijk verboden (alhoewel
daar de hand mee wordt gelicht, ook door overheidssites)
zie o.a.:

http://www.techserver.com/noframes/story/0,2294,500271198-500422661-50263213
6-0,00.html

Bovendien verbaas ik me over de krakkemikkerigheid van
die site www.overheid.nl/op : De stukken staan niet in Ascii-
formaat, zodat op de gebruikelijke weg via het www niets
te vinden is, en als men via hun eigen zoekmachine een link
heeft en die door wil geven aan een ander (ipv het hele pdf-
stuk door te geven, of een gedeelte daaruit) dan werkt het
dus niet.

Met vriendelijke, zij het enigzins chagerijnige groet,

JH