Kabinetsstandpunt op het advies van de Commisssie: Grondrec

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Tue Oct 24 16:41:48 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark schreef:

>Heel wat anders dan het nu in Nederland voorgestelde "Bij de wet kan dit
>recht worden beperkt". Als er hier ooit weer een christen-meerderheid in
>het parlement komt (hetgeen god verhoede ;-) kan deze vrolijk allerlei
>publicaties gaan verbieden zonder de Grondwet te hoeven wijzigen.

Eh, je hebt natuurlijk nog het advies van de Raad van State en, maar daar
verwacht ik niet veel van, de Eerste Kamer die zo'n wet fijn refectief naar
de prullenbak kan verwijzen.

Maar goed, je hebt gelijk. Het is weer eens een mooi argument om de rechter
de bevoegdheid te geven om een wet aan de Grondwet te mogen toetsen.

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl
035-6292040

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.