gemanipuleerde overbevolking

VoMiGEN vomigen at WXS.NL
Mon Oct 2 00:00:06 CEST 2000

Dag Chido Houbraken
Ik zou graag de zegeningen van genetisch manipuleren (gm) zoals jij zegt met
je willen delen. Helaas zolang hier nog grote controverse bestaat onder
wetenschappers zou ik het woord belachelijk niet durven gebruiken.
Nog niet zo lang geleden spraken de producenten over 'gezonde' voeding nu
zijn we al zover gedwaald dat we alleen nog maar praten over de veiligheid
van voedsel.
Nu weten we allemaal dat wanneer we door rood licht rijden dat dit niet
veilig is. Bij gm precies zo. Honderden wetenschappers zijn tegen de huidige
toepassing van gm in gewassen. Zij zetten als het ware het licht op rood en
een handje vol politicus rijden toch door. Is dit veilig en ten behoeven van
wie?
Je hebt volstrekt gelijk als je zegt dat gm niet over overbevolking gaat.
Dit zegt niets over gm maar alles over het feit dat dit onderwerp handig
door politicus wordt vermeden.
Laten we samen eens logisch denken. Je hebt een droogte gebied waar straks
dankzij 'gm' gewassen kunnen groeien. Denk jij dat daar dan geen mensen gaan
wonen? en wat doen die mensen? Precies die vermenigvuldigen zich om allerlei
redenen. M.a.w. wanneer door technologie dus door menselijk ingrijpen  op
alle plaatsen van de wereld gewassen kunnen groeien komen er ook steeds meer
mensen bij op plaatsen waar dat voorheen niet kon.   Denk jij dat dit geen
gevolgen heeft voor de verdere groei van de wereldbevolking?
Groeten Robert Verlinden.