Motie: opheffen, aansluiten bij LN of radicalisering!

Rob van der Krogt Rob.D66t at HUIS-VAN-MUIS.DEMON.NL
Mon Nov 27 22:53:05 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

hallo allemaal

On Tuesday 14 November 2000 15:27, Corenelis Enkeling wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Terug naar Pericles
>
> De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in Trajectum zou voor D66 een
> historisch keerpunt moeten betekenen. Juist op stadsniveau had D66 zich
> moeten laten gelden, het is toch D66 dat Pericles' principes - althans met
> de mond - het trouwst beleidt? De emancipatie van de burger, de vergroting
> van de betrokkenheid bij de (stads-)politiek, het zijn doelen die D66
> formuleert, maar waarin  zie de spiegel in de winst van Trajectum Vivendum
>  zij het uiteindelijk van zichzelf verliest.

Hoewel ik geen actief lid en geen geoefende debater ben, kan ik mij erg hier
in vinden. Ook ik denk dat het succes van lokale partijen door D66 alleen
maar ondersteund zou moeten worden.

Het is uitstekend als de machtsverhoudingen op deze manier een beetje door
elkaar worden geschud.

We zouden als partij zelfs moeten overwegen of een strategie die gericht is
op het ondersteunen van lokale initiatieven en het ontwikkelen daarvan niet
veel meer zoden aan de dijk zet dan dat gehannes in het kabinet, waar
iedereen (zeker buiten D66) zich vanaf vraagt wat wij daar nu aan bijdragen.
Bijvoorbeeld door het omvormen van al onze lokale afdelingen tot lokale
partijen en het aangaan van allianties met lokale partijen.

Dat lijkt me een veel interessantere strategie dan de hervorming van
democraten naar sociaal liberaal. Dat heeft niemand in Nederland begrepen. Ik
heb ook niet het gevoel dat er veel veranderd is in de afgelopen jaren.

Groeten,
Rob