euthanasie / dementie

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Nov 22 17:55:16 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  : REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
  :
  : Stel je voor: een man, 58 jaar, veroordeeld tot 15 jaar cel en TBS wegens
  : het vermoorden en verkrachten van een jong meisje van 9 jaar oud, is wegens
  : zijn opsluiting zwaar depressief, zwaar depressief in zekere zin
  : uitzichtloos. Mag hij hulp bij zelfdoding ontvangen?

  Volgens mij is hulp bij zelfdoding niet hetzelfde als euthanasie.
  Hoe dan ook: wat is naar jou idee het speciale aan dit geval? Ben
  je ben dat de slachtoffers dit niet als 'genoegdoening' accepteren??
  Vind je dat de veroordeelde z'n straf ontloopt ???

  Groeten

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                            phone: +31-30-2900900 |