telewerken reduceert mobiliteit *niet*

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Tue Nov 21 21:11:31 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl>
Aan: Hendrik de Kleyne <de_kleyne8 at zonnet.nl>
CC: <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Verzonden: dinsdag 21 november 2000 17:40
Onderwerp: Re: telewerken reduceert mobiliteit *niet*

| REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

| Over beide.

| De ervaring van wegbeheerders is dat files niet (meer) uit-
| sluitend optreden tijdens de ochtendspits en/of avondspits.
|
| Telewerken kan dat probleem wellicht iets verdunnen, maar
| niet oplossen.
|

| Erik vdMb
|

| ('bwvs' gelezen als bij wijze van spreken)
|

| ------------------------------------------------------------------------
|    E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl
| ------------------------------------------------------------------------

Inderdaad Erik,

Telewerken is niet de enige oplossing, ik denk dat het uit een combinatie van
oplossingen moet komen met als centrale gedachte: terugdringen van de
mobiliteitsvraag. Je kunt o.a. denken aan : Telewerken, verkorting afstand
wonen-werken door bedrijfslocaties dichter bij woongebieden te brengen (of
omgekeerd), of aan wat ik laatst hoorde: een lokatie voorzien van alle mogelijke
kantoorapparatuur om ergens in het midden van het land te vergaderen zodat
iedereen korter in de file staat.
Dit zijn nog maar een paar oplossingen. Een creatief denker zal er vast nog wel
meer kunnen verzinnen.

Ernst Debets/ Zaanstad