leefbaar utrecht

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Nov 14 19:10:02 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17.55 13-11-00 +0100, Chido Houbraken wrote:

>De twee bovenstaanden punten stonden niet zomaar in het mailtje. Ze waren
>gericht op de vergelijking van Hein. En die legde de nadruk niet op snelheid,
>maar op het uiteindelijk arriveren. Zijn vergelijking ging dan ook nergens
>over, als je bedenkt dat hij bedoeld wat jij zegt (sneller arriveren).
>Misschien moet je die nog maar even nalezen.

Snelheid was niet de main-issue. Het ging om het transportmiddel. Als een
transportmiddel wegvalt of niet functionert (d66), door hevige concurrentie
(vrije markt) of uit intern gebrek, dan neem ik een ander vervoermiddel.
Het gaat om de beste alternatieven om een doel te bereiken. Mijn wens,
ideaal of visie gaat in de richting van een samenleving waarin de mens, de
burger, zichzelf optimaal kan besturen. Zelfbestuur dus. Hoe directer de
democratie is, hoe mooier ik het vind. Met behoud van goede checks and
balances, met behoud van adviesorganen als RvS, met behoud van Koningshuis.
Als Westbroek het serieus meent met die echte, werkelijke, vergaande
democratisering (bevolking serieus nemen), dan is hij voor mij
aansprekender dan iemand als De Graaf of Dittrich. Spijt me. Mijn contacten
met de bestuurders van deze partij zijn niet zo positief. En afgezeken
worden, op notabene een d66 discussielijst, omdat ik het opneem voor
directere voemen van (tele)democratie is voor mij, heel persoonlijk, de
limit. Ik heb al vaker de vraag op deze lijst gesteld: wat is dit voor
partij? Geen antwoord.