leefbaar utrecht

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Mon Nov 13 17:55:17 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris, mede-lijsters,

Joris schreef:

>Ik geloof dat Hein er sneller wilde komen dan met de bus. En daar is op zich
>niets mis mee.
[...]
De twee bovenstaanden punten stonden niet zomaar in het mailtje. Ze waren
gericht op de vergelijking van Hein. En die legde de nadruk niet op snelheid,
maar op het uiteindelijk arriveren. Zijn vergelijking ging dan ook nergens
over, als je bedenkt dat hij bedoeld wat jij zegt (sneller arriveren).
Misschien moet je die nog maar even nalezen.

>Wat wil je daar nu mee zeggen? Ik moet menig politicus nog zien die een
>leuker programma maakt. En ik vond zijn programmas helemaalniet zo
>vreselijk. Ik luisterde er zelfs met plezier naar. maar ik beoordeel hem
>niet op zijn leuke radioprogrammas. maar je reactie is wel weer
>typisch....proberen de man op elk gebied af te kraken.

Ahum. Ik noemde de programma's als voorbeeld van zijn populistische houding.
Want daar ging de eerste mailwisseling tussen Hein en mij over. Laten we dat
even niet uit het oog verliezen.
En ja, ik vond zeker zijn laatste programma's vervelend en irritant. Een
grote uitzending voor politieke partij(en). Ongenuanceerd en populistisch.

>In plaats van dat we
>eens nadenken over een eventuele samenwerking ofzo

Yeah, right. Wel eens van die verhalen gehoord over die Progressieve
Volkspartij, of hoe dat fusie-gedrocht tussen PvdA, D66 en PPR in de jaren 70
moest gaan heten? Ik geloof niets van al hun verhaaltjes en prachtige ideeen.
Die zijn ze, net als D66 in Utrecht, in no time vergeten als ze in het
college zitten en daar wordt D66 dan weer mee verbonden. (Of het college
dondert in een paar maanden in elkaar).

>(Er zou dan eens echt
>vaart kunnen komen in democratisering en meer invloed), gaan we ons
>verzetten tegen hem..... Dom dom dom.... want zo plaatsen we ons als partij
>tegenover de partij die bij iedereen bekend staat als de partij die de macht
>weer bij de bevolking wil leggen....hoe zouden wij bekend raken dan?

Misschien heb ik het fout. Dat zou mooi zijn voor de democratisering van het
Utrechts bestuur.
Dan is het alsnog niet te laat om samen te werken. Maar in dit geval denk ik
toch echt: eerst zien, dan geloven.

>Nee, D66 heeft al zijn onderwerpen helemaal alleen bedacht en
>uitgewerkt..... dingen als het referendum etc zijn niet bedacht door D66
>hoor......

Die dingen zijn in *Nederland* inderdaad door D66 uitgewerkt en op de agenda
gezet. En het is mooi als andere partijen het eindelijk overnemen, maar dat
hoeft niet ten koste te gaan van (juist) D66. En dat gebeurt in Utrecht wel.
Niet alleen door Westbroek/LU, dat besef ik ook, maar het is wel een
belangrijke reden.

>het lijkt wel alsof je jaloers bent op hem (kan ik me voorstellen
>wnat dat heb ik ook wle)... hij is d eman die onze ideeen jat en gvd er nog
>succes mee heeft ook, terwijl wij dat niet hadden.......

Jaloers? Nee! Een weinig geergerd misschien...

>Ik weet de huidige stand niet maar ik had begrepen dat ze wel wilden, alleen
>onder voorwaarde van een paar punten waar niet aan getornd mag worden...was
>heel helder......
>Hadden wij misschien oook moeten doen.....

Ik meende dat het ook vooral het bij voorbaat uitsluiten van partijen was.
Da's prima, als dat een bepaald doel dient, anders dan opportunisme. En dat
gevoel heb ik niet.
Wellicht heb ik ook hier weer geen gelijk.

Ik vind het opvallend dat alles zich richt op Utrecht. Zoals eerder gezegd:
in de rest van de herverkiezingen is er behoorlijk geconsolideerd. Dat is ook
een interessante waarneming waar niets mee gedaan wordt. Nee, liever doen we
aan zelfkastijding en schuldverklaren. Alsof dat iets oplost.

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl
035-6292040

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.