Fw: zwervende vluchtelingen

John Stuurman jostu at WANADOO.NL
Mon Nov 13 00:48:17 CET 2000

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: John Stuurman
Aan: M Van der Goes ; bestuurdersvereniging D66
CC: Ton Westenbroek ; Leo van der Meer ; Frank Foks ; Bob Roelofs ; Els Dirksen ; B.O.Dittrich at tk.parlement.nl
Verzonden: zondag 12 november 2000 23:03
Onderwerp: Re: zwervende vluchtelingen

Er staat: Vluchtelingenwerk kan zich niet meer inzetten voor "kansarme" vluchtelingen. Het gaat hier toch om uitgeprocedeerde vluchtelingen?

Als de regering zich niet meer inzet om hier een oplossing voor te vinden, dan zal dit verschijnsel(ik noem het geen probleem) zich steeds vaker voor gaan doen. In België is men voornemens uitgeprocedeerde asielzoekers op te nemen in gesloten centra! Ik weet niet of we dat na moeten doen. De Belgen gaan na deze internering wel aan de slag om vluchtelingen terug te krijgen naar laatste land van herkomst.
Ik vind wel dat we in Nederland meer mensen aan moeten stellen die zich als casemanagers opstellen en de weg vrij moeten maken voor vliuchtelingen om terug te keren. Sommige landen vragen geld. Van mij mag je ze dat geven.

Tot slot.
Uitgeprocedeerde asielzoekers krijgen in Oud-Beijerland gewoon onderdak en eten. Als gemeente kan je verder weinig uitrichten.

John Stuurman
wethouder o.a. asielbeleid
Oud-Beijerland