Leefbaar Utrecht

John Stuurman jostu at WANADOO.NL
Sun Nov 12 23:25:15 CET 2000

In de afdeling Oud-Beijerland starten we over 14 dagen onze "toekomstdiscussie" Daar staat zeker op de agenda samenwerking/samengaan met andere partijen. De lokale partij zeker niet uitgesloten. BINT (Beijerlands Initiatief heeft 8 van 19 zetels), oh ja D66 1tje.

John Stuurman.
  ----- Oorspronkelijk bericht -----
  Van: Hans Dukker
  Aan: D66 at NIC.SURFNET.NL
  Verzonden: vrijdag 10 november 2000 17:47
  Onderwerp: Leefbaar Utrecht

  Sinds gisteren ben ik weer terug op deze lijst om één enkele reden namelijk om te kijken hoe met name de kritische leden tegen leefbaar Utrecht aankijken.
  Aanleiding voor mij was het televisie interview met Westbroek over burgers en bestuur waarvan ik  vind dat dat ook nog steeds de bestaansreden voor D66 is.
  De discussie op de lijst voldeed aan mijn verwachtingspatroon. Namelijk de bekende perikelen rond D66 Utrecht en het verval van de bestuurders.
  Het algemene politieke beeld van een pot nat van PvdA, CDA, VVD en D66 als landelijke politieke partijen in lokale raden speelt ongetwijfeld een rol als de lokale vertegenwoordigers als zodanig niet bekend en herkend worden.
  Persoonlijk vind ik dat een brede discussie binnen D66 noodzakelijk is of samenwerking of opgaan in lokale partijen als deze zo herkenbaar de D66 idealen uitdragen niet een betere optie is dan als roepende aan de zijlijn te blijven staan als de vertegenwoordiging slechts beperkt is tot een of twee zetels.
  Mijn intuïtie zegt dat als de mogelijkheid er is om samen te gaan met een lokale partij als de denkbeelden overeenkomen met D66 men die kans moet grijpen.
  Graag hoor ik jullie reactie omdat de afdelingen deze maanden moeten besluiten om zelfstandig aan de verkiezingen van 2002 deel te gaan nemen