Leefbaar Utrecht

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Nov 10 23:03:10 CET 2000

    -----Oorspronkelijk bericht-----
    Van: Tjerk Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl>
    Aan: Hans Dukker <DUKKE001 at wxs.nl>
    Datum: vrijdag 10 november 2000 22:42
    Onderwerp: Re: Leefbaar Utrecht

    Hans,

    Ik pak jouw email er maar even uit. Vandaag stond in het Utrechts Nieuwsblad, wat Leefbaar Nederland als haar belangrijkste issues vindt: het referendum, een gekozen burgemeester en het districtenstelsel. Niet meer denken in links of rechts, maar in oud en nieuw. Inhoudelijk (onderwijs, gezondheidszorg, overheidshulp versus de markt dan wel de burger) helemaal niets. Het deed me toch zo aan een andere partij denken. Wat missen wij, dat zij nu kennelijk wel te bieden hebben? Lef, uitdaging, het verzamelen van de proteststemmen? Is het een aansprekende, want goed gebekte lijsttrekker? (Met Hans van Mierlo werden wij opeens ook heel erg groot, niet alleen landelijk, ook vele locale afdelingen hebben daar hun profijt van gehad). Mijn hele stamcafé bleek vanavond op die partij gestemd te hebben, van de fanatiek groen linksers tot mijn fans toe(maar sinds ik niet meer op de lijst sta, is het ook bergafwaarts gegaan :-) ).

    Ik voor mij wil nu in Utrecht wel eens zien, wat ze van al die beloftes waar kunnen maken. De zuilen bestaan niet meer, en de burger denkt vooral nimby, en is vaak ook innerlijk inconsistent. Ik ben benieuwd, hoe zij daar mee omgaan.

    Tjerk