Motie: opheffen, aansluiten bij LN of radicalisering!

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Nov 10 21:18:12 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Nov 10, 2000 at 08:15:07PM +0100, Henk Elegeert wrote:
  : >
  : > Laten we nou even reëel zijn: Westbroek spreek de taal van de gewone man.
  : > Hij noemt de dingen bij de naam. Hij is een tweede, hoewel iets minder
  : > arbeideristische, Jan Schäfer ("in gelul kan je niet wonen"). Zijn taal
  : > spreekt aan, prikkelt en amuseert. Hij laat de gevestigde politci
  : > kronkelen.
  :
  : Prima idee hoor van Westbroek, maar hij moet nog naar de tekentafel of
  : wat waarschijnlijker is nog gaan formuleren wat ie wil.
  : Laat onbeantwoord of hij er in zal slagen iets van de grond te krijgen
  : of zijn doel zal bereiken.

  <snip>

  : Westbroek heeft ook al gezegd dat hij die verantwoordelijkheid niet op
  : zich zal nemen, dus kan hij er lekker op los blijven praten.
  : Misschien moet D66 ook een schreeuwlelijk in dienst nemen.
  : Heeft Westbroek al ambtenaren en rechters in zijn gelederen?
  :
  : Tuurlijk zijn we inhoudelijk veel sterker!!

  Het hooghartige/denigrerende gepraat over Leefbaar Utrecht van
  sommige D66 leden staat me enigszins tegen. Natuurlijk gaat Westbroek
  wel eens te ver in zijn onorthodoxe bewoordingen maar het gaat niet
  aan zijn club te bestempelen als een stel windvanen en schreewlelijkers.
  Ze weten precies wat ze willen en hoeven dat helemaal niet nu pas
  nog eens te gaan formuleren. Als je dat denkt haal je 'willen weten
  wat de bevolking wil' en 'niet weten wat je wilt' door elkaar.

  Het programma van Leefbaar Utrecht is een lijvig stuk dat uitblinkt
  in helderheid en wellicht (dus?) wel het beste was. Ook in die
  partij loopt een aantal verstandige mensen met kennis van bepaalde
  beleidsterreinen. Als ik geen D66 lid was geweest had ik nog niet
  zo net geweten wat te stemmen.

  (Nu heb ik braaf D66 foldertjes verspreid in Kanaleneiland (daar
   stonden overigens wel meningen op maar niet dat er verkiezingen
   waren en wanneer. 'k Vraag me af of al die turken en marokkanen
   bij mij in de straat enig idee hebben gehad dat ze naar de stembus
   konden...) Folders van andere partijen heb ik hier niet gezien.)

  Het neerkijken op Leefbaar Utrecht als een stel niet geciviliseerde
  straatvechters is nu net een van de redenen dat ze wederom hebben
  gewonnen. D66 Utrecht heeft deze club behoorlijk verkeerd benaderd.
  Ze kozen de confrontatie ipv. aan te geven dat ze met punten kwamen
  waar D66 al jaren voor staat. Om van de blunder om dat vreselijke HOV
  plan zelf uit te gaan voeren maar te zwijgen. ('k heb uberhaupt
  nooit begrepen dat er mensen zijn die alle personen die van CS naar
  de uithof moeten door de stad willen sturen terwijl ze prima langs
  het spoor kunnen. Een minuut meer of minder interesseert die mensen
  niet, als ze maar op een spoepele manier ter plaatse komen en niet
  bang hoeven te zijn 10 minuten vast te staan in elke bocht als
  haringen in een ton.)

  Enfin, Henk Vreekamp heeft na de uitslag hier de pijnpunten al exact
  aangegeven.

  Groeten uit Kanaleneiland,

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                            phone: +31-30-2900900 |