Motie: opheffen, aansluiten bij LN of radicalisering!

Joris jwittenboer at HOME.NL
Fri Nov 10 17:43:44 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk schreef:

> Wat moet ik hier nu weer mee.

Je moet niks, maar ik hoop dat jij en D66 de noodzaak weer gaan inzien van
het beter laten zien wie we zijn en waar we voor staan en wat mij betreft
dus voornamelijk op het vlak van democratisering.....

>V Boxtel is druk doende met participatie van burgers, duaal stelsel op
> lokaal niveau, ICT en overheid.

Nou zekers, vraag es een gemiddelde burger of hij/zij daarvan op de hoogte
is. De meeste mensne weten al niet eens dat wij veel meer
verantwoordelijkheid willen geven aan hen, en degene die politiek
geinteresseerd zijn weten dat we een gekozen burgemeester willen maar niet
waarom we toch zo voor dat soort vernieuwingen zijn.
Het lijkt Westbroek wel te lukken om bekend te raken met standpunten als
opkomen voor burgers...... en ons niet, dat stel ik vast.....

Wat doet van Boxtel dan op het gebied van overheid en ICT?
Kan ik al alle stukken inzien op internet? Inspraak via internet? etc etc.
misschien ben ik ook niet goed op de hoogte, maar dan zal een minder
geinteresseerde het al helemaal niet weten......

> D66 lijkt een partij die eerst regeringsverantwoordelijkheid wil en dan
> vanaf de zijlijn gaat zitten toekijken hoe de vertegenwoordigers het
> ervan af brengen. Foei.
>
> Wordt weer eens wat activer.....
> En vooral, maak ook zelf het participeren eens waar..

Was dat tegen mij bedoeld henk? ik participeer me suf, maar zoveel helpt het
niet hoor.... En ben al actiever dan goed voor me is.....
En Henk, ik geloof dat de vertegenwoordigers er ook voor zijn om dat soort
dingen te regelen voor ons, worden ze daar niet voor betaald? (weliswaar erg
weinig, maar toch)
Je mag niet van leden verwachten dat ze net zoveel tijd in politiek stoppen
als vertegenwoordigers.... zij doen het wel in hun vrije tijd...... En de
mogelijkheden van gewone leden zijn ook minder om iets echt voor elkaar te
krijgen.
En dan is er nog het punt van de interen democratie van onze partij. maar
daar heb ik het eerder al eens over gehad....
Groet Joris

> Henk Elegeert

(D66 at nic.surfnet.nl).
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66