leefbaar utrecht 2

Mark Giebels m.m.t.giebels at WB.UTWENTE.NL
Fri Nov 10 09:32:30 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

GWC van den Berg wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Gerrit,
>
> Het CDA verkiezingsprogramma is veel democratischer dan dat van D66 dat in
> voorbereiding is.

Bedoel je het landelijk programma? Zo ja, kun je deze uitspraak dan
onderbouwen?

Als je dat zo stellig zegt vraag ik me serieus af of je de resolutie
Burger&Bestuur kent die de we als programmacommissie tijdens congres 69 en
70 hebben voorgelegd? Zo niet, kijk dan eens op de site van de
programmacommissie:
http://homes.dsl.nl/~giebels/burger_bestuur.html
En zoals wellicht bekend zal deze resolutie de basis vormen voor het
verkiezingsprogramma.

Ok, het congres heeft de resolutie op enkele punten wat afgezwakt (bv. punt
2,5 en 17 die in de oorspronkelijke tekst wat uitgesprokener waren) maar het
blijft een behoorlijk radicaal-democratische resolutie als je het mij
vraagt. Zeker niet 'minder democratisch' dan het programma van Henk
Westbroek. Om al helemaal niet te spreken over het CDA. Al is het inderdaad
zo dat er binnen het CDA recentelijk een aantal D66-achtige voorstellen zijn
gedaan, maar die konden vooralsnog niet rekenen op steun bij de partijtop.
En zolang Jaap er zit blijft dat natuurlijk zo.

Overigens, hoe meer nieuwe ideeen hoe beter, dus brand maar los...

Groeten,
Mark

--
Mark Giebels