gedogen van Softdrugs

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Nov 7 14:14:26 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[..]

> Oeps. Wat is *gelijk* in een democratie? Het gelijk van de
> volksvertegenwoordigers is mijns inziens afhankelijk van de opvatting van
> het volk.

Welk volk? In mijn omringende dorpen hebben ze het probleem dat
omschreven kan worden van stankcirkels vs. nieuwbouw in die (kleine)
kernen. De grootste partij hier (ja verkozen door voornamelijk die
dorpelingen) laat het probleem (wijselijk?) voor wat het is. Probeert er
wel munt uit te slaan door een wethouder ervoor verantwoordelijk te
maken (ja, andere partij).
De diverse gemeenschappen zitten wel met een probleem namelijk dat er
binnen bepaalde stankcirkels niet gebouwd kan worden vanwege die
stankcirkels.
Anderzijds zal er gebouwd moeten gaan worden om de kernen nog leefbaar
te houden (je weet wel schooltje, winkeltje etc.) minimale aantallen die
daar voor nodig zijn.
Maar wat is nou de wil van het volk, (bijna) allemaal vertegenwoordigd
door een en dezelfde partij?
Hoe komen deze gemeenschappen uit deze impasse?

> En dat laatste kun je alleen weten als je een referendum
> organiseert.
>
> Overigens had ik het over *vaardig* en niet over *gelijk hebben*. Met
> vaardig bedoel ik zoiets als 'voldoende inzicht hebben in de materie om goed
> onderbouwde besluiten te kunnen nemen'.

Benieuwd hoe je in omschreven situatie gaat besluiten.

Henk Elegeert