Lijfstraffen, doel en middelen

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Nov 3 18:56:22 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dr. Marc-Alexander Fluks" schreef o.m.:

> M'n hemel - is dit een diskussielijst van D66 of van de CD ?

Het lijkt me onverstandig om deze discussie in de taboesfeer te trekken.

> Volledig onschuldige mensen (trouwens: 20% van de veroor-
> deelden is OOK onschuldig)

Wat bedoel je met "OOK"? Ik had het juist over veroordeelden! Over wie
hebben we 't nog meer?

> werden door hun vredelievende buurtgenoten
> in elkaar getrimt en uit hun huizen verjaagd. Een van hen pleegde
> zelfmoord.
>
> En dit zou een goede zaak zijn ?  Laat je nakijken !

Probeer anderen s.v.p. geen woorden in de mond te leggen. Ik noch iemand
anders op deze lijst heeft voorgesteld om onschuldigen "in elkaar te
trimmen" danwel uit hun huizen te doen verjagen.

[...]
>  Ben ik in een gekkenhuis beland ? Wat is dit voor soort onzin ?
[...]
>  Mensen, dit kan dus echt niet.

Integendeel: mensen, ga hier vooral mee door.

De allerbeste voedingsbodem voor *echt* extremisme is een taboe op
niet-softe voorstellen en argumenten.

Ik ben ook geen voorstander van lijfstraffen, maar wel van andermans
recht om dat wel te zijn.

Groeten,

Mark Koek