Gemeenteraadsverkiezingen en Veiligheid

H.C. van der Veen henk.van.der.veen at TIP.NL
Thu Nov 2 21:01:27 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bij deze beaamd, Mark.

Ergens ben ik Glenn wel erkentelijk voor zijn reactie, want het raakt de kern, wat betreft het risico wanneer de emotie niet beheerst wordt. Wanneer de progressieve politiek dit onderwerp laat liggen, blijven andere partijen stemmen blijven winnen door zo nu en dan in te spelen op onderbuikgevoelens (met alle respect voor de onderbuik, ik heb er zelf ook eentje, we kunnen het samen best vinden), gaat het m.i. precies de verkeerde kant op.

Natuurlijk mogen we blij zijn geen openlijk racistische partij meer in het parlement hebben, maar hebben de actievoerders die Flip 'Duo Pennotti' de Winter zuidwaarts hebben doen trekken, niet precies dezelfde fout gemaakt als Glenn? Was dat niet ook zinloos geweld? Ze hebben hem alleen maar weer bevestigd in zijn slachtofferpolitiek a la 'Wij arme Vlamingen, we moeten een Blok vormen, we worden aangevallen!' Hij heeft er zeker stemmen mee gewonnen, want iedereen die niet eens zoveel tegen de Walen had, maar de Nederlanders niet zag zitten, kreeg nu ook een reden om op hem te stemmen. Stom, stom, stom!

Henk