EZ persbericht (spamming)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Nov 2 03:51:51 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gerrit van Malkenhorst wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
[..]

> Tsjonge jonge Henk, wat kun jij overdrijven ! :)

Beste Gerrit,

Tsjonge Gerrit, echt hoor dat valt reuze mee.. :)
Ik heb het nog niet gehad,
 over het huis wat ik bewoon dat IK dat moet betalen.
Dat Ik het ben die voor het stroomgebruik betaal
Dat IK het ben die voor de computer betaal.
Dat Ik het ben die voor de ISP-er betaal.
En echt IK kan zo nog een hele tijd doorgaan. :-))))

En dat argumentatie de plank mis slaat;
"Jorritsma voegt
 toe dat 'commerciële reclame in het algemeen een stuwende rol speelt
bij de
 ontwikkeling van internet en dat de mogelijkheden hiervoor in principe
niet beperkt
 moeten worden'.
"

Laat duidelijk zijn, Gerrit, dat het (bijna) altijd de eindgebruikers
zijn die het gelag betalen en niet een of andere tussenlaag. Dus ook
niet de commerciële reclame.
En dat die argumentatie dus de prullenbak in kan.

> Ik ben blij dat er binnen de overheid nog zoiets als een EZ is, die een
> beetje tegenwicht vormt tegen al die regulerende plannetjes van
> 'beleidsmakers' op andere ministeries.

Ik heb geen regulerende plannetjes bedacht, maar tegen gesproken dat de
gekozen weg door EZ voldoet en zelfs aangegeven waarom die niet kan
voldoen.

Zo weet ik ook nog steeds niet:
- Waar de code is en wat er in staat? (het onderonsje tussen EZ en DMSA)
- Hoe ik als burger moet reageren op de onbekendheid met de code
- Hoe de code aangemerkt als "zelfregulerend" onbeoordeeld voor zoiets
kan door gaan

Ik heb er ook bezwaar tegen als EZ (kennelijk) met oogkleppen op de
benodigde reguleringen gaat dwarsbomen op grond van slechte of
oneigenlijke argumentatie.

Henk Elegeert