Ramon: ProdiNo'Di' - LekkerFout

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sat May 27 22:37:24 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heel Goed Ramon, je stijl bedoel ik vooral, helder:
>Uit dit mailtje haal ik het volgende:
>
>1. Voorzitter EC kiezen
>2. Euro commissarissen kiezen
>3. Euro commissarissen zijn partijgebonden
>4. Geen vertrouwen in anderen m.n. politici

>[2]
>EC'ers kiezen. Dus NL moet dan gaan stemmen over die ene zetel. Als je al
>ziet hoeveel mensen er komen bij het verdelen van 31 zetels... Verder word
>dat een strijd tussen de 3 grote partijen, nouja, de grote 2 (PvdA en VVD).
Remko: Ach, keuze mogelijkheden genoeg, combineren met Eur.Parl. en je geeft
mensen weer een extra reden om te gaan stemmen. In mijn omgeving ergeren
zich een heleboel jongeren echt kapot aan de EU, wie heeft nu het gevoel dat
je daar iets te vertellen hebt als burger??? En wie kan dat mij
wijsmaken????

>[3]
>EC'ers moeten toch een ideaal hebben. Een visie, dus ja, ze zijn verbonden
>aan een partij. Als je ze wil laten kiezen zijn ze zeker lid van een
>partij, want de onafhankelijke lijsten die in NL worden opgezet zijn nog
>nooit succesvol gebleken. Je spreekt jezelf dus tegen.
Remko: tegenspraak is geen argument van ongeldigheid, integendeel, bovendien
zit er geen logica in je redenering.

>[4]
>Geen vertrouwen in anderen. Wat een lastig leven heb je dan ! Stel je
>verkiesbaar. Een eigen partij natuurlijk, want je vertrouwd alleen je zelf.
>Wat wordt dat als je 2 zetels haalt... scheuring ? :)
Remko: kan niet, heb ik het karakter niet voor, ik heb besloten zo zelden
mogelijk compromissen te maken als ze niet nodig zijn, dat sluit vooralsnog
een politieke functie uit in een democratie.

je bent een goed mens Ramon, af en toe een beetje conservatief voor een
liberaal, maar je bent een goed mens.