Euro-avontuur

Hugo Schoute h_schoute at HOTMAIL.COM
Wed May 17 16:31:29 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo,

Ik ben Hugo Schoute, voorzitter van de JD in Utrecht. Ik ben niet voor het
bewaren van het Nederlandse geld. Je stapt in de Euro of je stapt er niet
in.

Als Nederland (als enige land in Europa en als mede-oprichter van Europa)
zijn geld zou bewaren voor als het 'mis' zou gaan met de Euro zal dit gezien
(kunnen) worden als twijfel aan eigen ideeen. De geloofwaardigheid van
Nederland wordt dan aangetast.

Bovendien zal de financiele wereld dit zeker als een teken van zwakte
ervaren en zal ze reageren door Euro's te verkopen (denk aan Nina Brink).
Vertrouwen in de Euro is van wezelijk belang voor de toekomst van Europa.

Als Nederland haar geld bewaart verlaat zij een schip niet voordat het
zinkt maar alleen omdat het nog niet zo goed vaart.

Een andere maar zeer belangrijke overweging is dat het bewaren van 'oud'
geld ook ontzettend veel geld kost. Hebben de voorstanders hier wel eens aan
gedacht?!?!?

En al zou het rendabel zijn dan denk ik dat mijn eerste argumenten dusdanig
zwaar wegen dat we zeker moesten afzien van dit belachelijke idee!!!

Met vrijzinnige Groet,

Hugo