Beiroet aan de Dinkel

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon May 15 00:13:42 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,

Soms wordt zelfs de ergste complot-manie en het grootste cynisme over het
wanbestuur overtroffen door een ramp, zoals de door vuurwerk
platgebombardeerde wijk in Enschede.

Regeltjes, regeltjes, vergunning zus en zo. Jurrrrisme gespeend van elk
realisme. In Duitsland, zo blijkt uit de WRD is het godsonmogelijk om een
kruitfabriek te dulden in de bebouwde kom. Zelfs de Vlamingen kennen veel
strengere (voorraad)regels.

Naar mijn bescheiden mening moet dit justitiele consequenties hebben voor
het gemeentebestuur van Enschede. De burgemeester, een wethouder en de
hoofdofficier in de bak, lijkt me wel het minst. Ik denk ook dat er
politieke gevolgen moeten komen voor de betrokken minister(s): het gaat hier
om een kapitale blunder op het gebied van huisvesting en stedebouw.

Nu snap ik ook dat Hengelo zich massaal verzette tegen een fusie met
Enschede. Het is er ook letterlijk een (PvdA?)puinhoop. Hier mogen de vorige
en huidige verantwoordelijken niet gladjes van af komen! Ook al laten ze
honderdmaal Beatrix opdraven...

Henk Vreekamp, Utrecht