Euro-avontuur

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Sat May 13 19:18:26 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi D66 !

Marc Fluks brengt op deze stralende dag het volgende in:
>Persoonlijk zie ik niet in waarom Nederland niet tijdig het
>zinkende schip zou verlaten maar ik heb een -wellicht niet onbe-
>langrijke- vraag: wat gebeurt er met al die Nederlandse bankbil-
>jetten en munten na de invoering van de Euro als betaalmiddel in
>2002 ? Is er iemand op de lijst die dat weet ?

Op zich is het bewaren van de guldens geen slecht idee. Tot 2032 is de
gulden ook nog geldig.

Het is redelijk om eens na te denken of de Euro nu echt goed werkt. Wordt er
niet op een bepaald moment geëvalueerd ?

Ik denk zelf dat het papiergeld naar het oud papier gaat en dat daar
Euro-biljetten van worden gemaakt. Ik vraag me trouwens nog steeds af waarom
we niet gewoon al het geld houden en de nominale waarde van 1 gulden gelijk
schakelen aan 1 mark en 1 franse franc ? Hoef je helemaal geen nieuw geld te
laten drukken ;)

Het muntgeld wordt denk ik omgesmolten.

Ik steun het betoog van Mark Fluks, omdat je beter iets kan bewaren dan het
later weer maken.

Vriendelijke groet,
Ramon Barends, Nijmegen

Prive-mail sturen ? Dat kan op: r_barends at hotmail.com

*** DEZE E-MAIL IS OPENBAAR EN MAG VERDER VERSPREID WORDEN ***

Check ook:
D66: http://www.d66.nl
Fractie D66 Nijmegen: http://www.telebyte.nl/~d66
Afdeling D66 Nijmegen: http://www.gaypnt.demon.nl/d66