Teledemocratie serieuzer nemen

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu May 4 02:20:19 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Erik van den Muijzenberg" <muijz at dds.nl>
To: <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Cc: <PNYX-parlenet at db.nl>; <participanten at db.nl>
Sent: Thursday, May 04, 2000 1:55 AM
Subject: PNYX: Teledemocratie serieuzer nemen

> en uiteindelijk is de Digitale Burger-
> beweging Nederland - nogmaals: een teledemocratische pioniers-
> organisatie - ten onder gegaan aan Van Meeteren's onder het
> mom van 'lik op stuk beleid' gepraktizeerde hooligan-gedrag.

De stichting DB.NL is door een unaniem bestuursbesluit statutair en
reglementair ontbonden. De motivatie was onder meer: verloedering van de
open, ongecensureerde lijst. Het soort verloedering dat ook hier (D66 en
Pnyx lijst) kan optreden. U kunt de ontwikkeling teruglezen op
http://www.db.nl, onder `actueel'. Tegen de opheffing is geen statutair
voorgeschreven  meerderheid der participanten in geweer gekomen, zodat de
opheffing effectief werd. Een luidruchtige minderheid, onder
woordvoerderschap van de Heer vd Muijzenberg, heeft zijn democratisch
verlies kennelijk niet kunnen verkroppen en vindt het nodig een
ex-bestuurder, mij,  te achtervolgen tot zelfs op de D66 lijst. Een
betreurenswaardige gang van zaken. De  op de persoon gerichte en feitelijk
onjuiste opmerkingen van scribent laat ik dan ook onbeantwoord. De
verloedering zag ik liever niet alhier voortgezet.

Ik verzoek Erik van den Muijzenberg dringend zijn stalkgedrag te staken.