verkiezingen interne kandidaten partijfuncties

Arjan Stoffels astoffels at LEIDERDORP.NL
Mon Mar 27 15:51:08 CEST 2000

Alhoewel ik het hartgrondig eens ben met het feit dat kandidaten op een
congres acte de presence zouden moeten geven, vind ik het toch wat kort door
de bocht om op twee minuten presentatie af te gaan om je keuze te bepalen,
zoals Ramon dat zegt. Hoe wrang ook, we hebben hard mensen nodig om de
vacatures te vullen.
Een goede kandidaat voor functie X hoeft nog geen begiftigd spreker te zijn,
zeker niet ten overstaan van een congres. Als je al ergens op af zou moeten
gaan is dat de toelichting in congresboek A, die kun je tenslotte een week
van tevoren opvragen en daar heeft een kandidaat ook over na kunnen denken.
Daar heb je alle gegevens bijelkaar en met vragen kan je de kandidaat nog
vooraf bellen/mailen ook! Hoe jammer ook, ik denk dat die 2 minuten
presentatie je voornamelijk een indruk kan geven van de persoon, de stem
achter de geschreven tekst en wellicht bij twijfel een keuze kan laten
doorslaan voor de ene of andere kandidaat (zoals bij de
voorzittersverkiezingen vorig congres).
Congresboek A is nog steeds terug te vinden op de site, dus het is prima
mogelijk om kandidaten te vragen waar ze waren, waarom ze zich niet hebben
laten vertegenwoordigen en als dat allemaal niet kon, waarom ze zich niet
hebben afgemeld.
Tot slot: 192 (volgens Ramon, ik heb een iets hoger getal -richting 205-
gezien) komt natuurlijk deels omdat de stembussen om 13.00 uur sluiten,
deels omdat een aantal mensen niets invult. Tja, dat is ook democratie.

Met vriendelijke groet,
Arjan Stoffels <mailto:Arjan Stoffels>

De auteur van deze E-mail verzoekt u deze mail als een privé-bericht te
beschouwen. Dit bericht mag niet, geheel of gedeeltelijk, verspreid
 worden zonder voorafgaande toestemming van de auteur.