Bram I, vorst van Rotterdam.

Marc-Jan mjahne at HOME.NL
Sat Mar 25 02:34:12 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Max Kok schreef:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Hetgeen dus inhoudt dat geen enkele jaarrekening op rechtmatigheid wordt
> gecontroleerd, nog door een accountant, nog door een gemeenteraad ???

Rotterdam is, naar ik hoop, hierin een uitzondering. Ik heb in het
verleden meegemaakt dat de accountants wel degelijk onderzoek deden naar
de rechtmatigheid van bepaalde uitgaven. Wanneer dat niet het geval is zou
je als gemeente ook geen zaken per dienst hoeven te boeken, een enkele
inkomsten en uitgaven rekening zou dan volstaan, immers er wordt slechts
gekeken naar de aanwezigheid van geparafreerde bonnen bij een uitgave.Op
het moment dat ik lid was van de Rekeningencommissie in Enschede werd door
VB accountants juist naar het beleid gekeken en wanneer iets niet klopte
werd door de accountants daar een melding van gemaakt naar de
raadscommissie.