Lokaal Referendum

Hans Dukker hans.dukker at WXS.NL
Tue Mar 14 09:59:06 CET 2000

Beste Lezers,

In onze gemeente Midden-Drenthe speelt al sinds jaren een discussie rond de toekomst van het zwembadcomplex in Beilen.
Wij hebben in ons verkiezingsprogramma uitgesproken voor renovatie van de bestaande baden en goene ligweiden mede omdat het complex als een groene hart in het centrum van het dorp ligt en door groene lobben met het buitengebied is verbonden en omdat er 5000 handtekeningen door een actiegroep opgehaald zijn voor het behoud van het complex. De oude partijen zijn al sinds jaren voor woningbouw en een overdekt zwembad.
De discussie is door het uitkomen van een nota, waarin voorgesteld wordt een overdekt zwembad aan te leggen, deze week weer actueel en de media (dagbladen,radio,tv) hebben grote aandacht gegeven aan het plan van D66 om hierover een referendum te houden.
Wij hebben geen referendum verordening en graag zou ik op zeer korte termijn over een referendum verordening in digitale vorm beschikken zodat ik deze als initiatief voorstel deze week aan de Raad kan indienen. Wie kan mij deze per e-mail doen toekomen.
Met groeten,
Hans Dukker
Raadslid D66 Midden-Drenthe