UPC (was: privatisering nutsbedrijven)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at NODE12AF7.A2000.NL
Sun Mar 12 11:20:38 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Max Kok <m.r.kok at hccnet.nl> vroeg,
>Denk je dat dat technisch kan ?
>Volgens mij is 50 Hz te laag om digitale informatie op te moduleren. Gewone
>audio wil net (babyfoons) maar videosignalen zijn -bij mijn weten- al te
>groot.

 Bij breedband is men -uiteraard- niet gebonden aan 50 Hz. In andere banden
 kan men ook signalen meesturen. Bekendste toepassing daarvan is het centraal
 in- en uitschakelen van de straatverlichting. Binnenkort wordt het mogelijk
 om langs dezelfde wijze de electriciteits-meter bij de afnemer via het net
 af te lezen. In de zeer hoge frequenties is er genoeg ruimte om dezelfde
 informatie onder te brengen als nu via 'de' kabel. Experimenteel bestaat
 het trouwens al. Voor de electriciteitsmeter komt dan een kastje dat lijkt
 op de filter die kabel-internetters tussen kabelmodem en kabel-aansluiting
 hebben.

 Ik, eerder,

 Ramon Barends <r_barendsd66 at hotmail.com> vroeg,
>Vraagje: in het Vragenuur ?

 Ik dacht in een overleg met staatssecretaris Rick van der Ploeg.

 Misschien dat Bert Bakker er iets over kan zeggen ?

 Marc Fluks