Offerfeest

Mellonius, G.A. g.mellonius at GWA.NL
Fri Mar 10 08:36:41 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In principe ben ik het met Robert Jan Jonker eens, dat het islamitische
offerfeest een officiele Nederlandse feestdag moet worden, tegen inlevering
van tweede pinksterdag.
Aan de andere kant heeft Bo Buma wel gelijk (zie onder).
Waarom niet officieel het cafetariasysteem invoeren. (zoals bijvoorbeeld bij
Unesco)
Iedereen heeft recht op x feestdagen per jaar.
Iedereen geeft bij zijn werkgever op welke dagen zijn feestdagen zijn.
Voorbeeld:
Meneer A heeft vrij met Wesak (Boeddhistische feestdag in mei) en werkt
gewoon met pasen.
Mevrouw B werkt tijdens het offerfeest maar heeft vrij op 25 december.

 Glenn Mellonius