Topsport

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Tue Mar 7 09:01:19 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst Debets schreef:
>Ben ik blij dat ik geen topsport bedrijf, maar wel de enige sport die nog als
>"studentikoos" te boek staat en waar niet de overheid maar de universiteiten
>(gelukkig) veel geld steken in het "top" segment.....
>(raad maar welke sport...)

Ik mag aannemen, Ernst, dat jij momenteel bij een burgervereniging aan de
palen sjort? Ik neem niet aan dat je nog bij een studentenclub aan het
oprijen bent.
Overigens was er een aantal jaar geleden in de 'top' van het studentenroeien
wel enige ophef over wat een beetje op een dopingschandaal leek. Zo bleek een
aantal jaar geleden (en het zal nu nog wel gebeuren) dat topploegen vlak voor
een wedstrijd ventolin tot zich namen. Dit is een middel dat door
astmapatienten gebruikt wordt om voor maximaal 4 uur op relatief onschuldige
wijze directe verwijding van de luchtwegen te creeren. Voor astmapatienten
soms van acuut levensbelang, voor toproeiers uiterst interessant omdat het
onmiddelijk, zei het voor korte tijd, de longcapaciteit vergroot. Erg
interessant voor bijvoorbeeld een krachtexplosie op de korte afstanden.

Zo zie je maar hoe sluipenderwijs het kan gaan met de doping in de sport...

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl
035-6292040

Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.
This message is personal and should be treated as such.