Geen virus maar SPAM

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Jun 30 00:43:38 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Brendan Thesingh schreef
> [...] dan betreft spam commerciele
> uitingen. Dat is bij een petitie niet het geval. Misschien zou je het dan
> niet-commerciele spam moeten noemen.
Of het commercieel is of niet maakt helemaal niets uit wat mij betreft.
Spam is internetverkeer naar een ontvanger die daar niet om heeft
gevraagd, i.h.a. voor promotiedoeleinden.
> Zelf maak ik me niet zo druk om spam.
> Met de delete knop ben je er zo vanaf, net zoals bijdragen waar je niks aan
>
> hebt op email-lijsten waar je aan deelneemt.
Nogal kortzichtig. Als niemand aan spam-bestrijding deed zou je er
volledig door overspoeld worden. Dan zou ik nog weleens willen weten hoe
het met je delete-knop gaat.

De zogenaamde signaal-ruis-verhouding is erg belangrijk voor het
voortbestaan van een nieuwsgroep of mailinglijst. Als de lijst of groep
te vaak misbruikt wordt dan gaan mensen afhaken.

Daarnaast: spam is diefstal van middelen. Want in tegenstelling tot
papieren post is het ontvangen van e-mail *niet* gratis.

Lees spam.abuse.net nog maar eens goed.

Groeten,

Mark Koek